- Какво е Phishing?
Фишингът (произнася се като думата „риболов” на английски ) е вид СПАМ, който цели да подлъже потребителите да разкрият своя лична или финансова информация в имейл съобщение или уебсайт, а впоследствие тези данни могат да се използват за измама.
- Какво и как се случва?
- Обикновено фишинг атаката започва с имейл, който изглежда като официално съобщение от надежден източник, например банка, онлайн търговец, система за онлайн разплащания, или Вашата електронна поща АБВ Поща.
- Чрез връзка (линк) в писмото потребителят бива пренасочен към фалшива страница (уебсайт) имитираща визуално страницата на оригиналната услуга. Там се изисква да бъдат предоставени лични данни – като потребителски имена и пароли или пък номера на кредитни карти.
- Впоследствие предоставените данни могат да се използват злонамерено за кражба на самоличност, финансови средства, интернет регистрации и други.
- Например:
- Получавате имейл – привидно от екипа на АБВ Поща, а съобщението изисква от вас да въведете отново паролата и потребителското си име за достъп до вашата електронна поща. Причината, която се изтъква, е профилактика на базата данни или проблем конкретно с вашата регистрация.
- АБВ Поща, както и най-вероятно останалите интернет платформи, няма да ви накарат да въвеждате паролата си отново, ако веднъж вече сте влезли с регистрацията си. Паролата обикновено се съхранява в базата данни на съответната компания в криптиран вид.
- Това, което трябва да знаете е, че екипът на АБВ Поща маркира писмата, които изпраща до потребителите си, със специален символ. Така можете да бъдете сигурни, че писмото е от нас.
Как изглеждат служебните писма от АБВ Поща?
Вижте пълната статия и видеото към нея в официалният Блог на АБВ Поща